Les veus del Pamano

by mdogarle on 3, octubre, 2016

les-veus-del-pamanoLa Tina és mestra a la ciutat de Sort. Mentre s’encarrega de preparar una exposició sobre la història de les escoles dels Pirineus, troba de manera accidental  el diari escrit per l’Oriol Fontelles, mestre d’un poble veí durant l’època de la postguerra.  Els quaderns de l’Oriol van dirigits a la filla que mai no va arribar a conèixer, amb l’anhel d’explicar-li les circumstàncies que el van obligar a convertir-se en col·laboracionista dels falangistes i com va acabar integrat al maquis de la zona, exercint el paper de doble agent. La  Tina, immersa en plena crisi familiar, s’entestarà en rescatar la figura de l’Oriol i en trobar a la seua filla perquè puga llegir el diari del seu pare i assabentar-se de la veritat.

Una història coral en la qual els odis generats durant Guerra Civil es perpetuen al llarg del temps, especialment en el personatge de l’Elisenda Vilabrú, poderosa hereva de la familia més rica del poble. El desig de venjança es convertirà en el motor de la seua vida, sense importar-li fer el que calgui per aconseguir els seus objectius. Una dona bella, intel·ligent, freda i ambiciosa, que no es posa cap límit, ni coneix el remordiment ni la compassió. Però que també es capaç de sentir una passió incontrolable per l’Oriol.

Les línies temporals del relat s’alternen, mesclant el passat i el present, a través dels distints personatges i dels diferents moments històrics, dotant a l’obra d’un gran dinamisme i riquesa.

Jaume Cabré ens regala una gran novel·la amb un gran final inesperat…

L’any 2009 la TVC3 va realitzar una adaptació per a la televisió.

Troba’l a la biblioteca