Creuallibres

by acamposa on 16, setembre, 2009

banner_01

Creuallibres? que és això? deixem que ens ho expliquen els organitzadors:

“El Creuallibres (o bookcrossing en anglés) és un intercanvi de llibres a gran escala. Cada participant cedeix un o més llibres en uns llocs concrets, i les dades (títol, autor, etc.) i les ubicacions són registrades a la web. Si algú està interessat a llegir-ne algun, pot trobar-ne la localització física a la web i anar a buscar-lo. Després l’ha de tornar a deixar en una de les ubicacions previstes i deixar-ne constància a la web. Els participants poden cedir tants llibres propis com vulguen i quan vulguen. És, doncs, un sistema bibliotecari de cooperació voluntària.

L’objectiu d’aquest creuallibres en concret és cedir publicacions escrites en valencià. En una primera fase els llibres es podran trobar en alguns dels campus universitaris de València, i més avant s’estendrà a altres ubicacions.

La finalitat principal de l’activitat és la promoció de la lectura, i en especial de la lectura en valencià. Els participants podran millorar així la seua competència idiomàtica, que també és un dels objectius de l’activitat. A més, amb un ús compartit dels llibres, es pretén promoure el consum responsable i el respecte a les pertinences d’altres persones.

Aquesta activitat és promoguda i organitzada per l’Associació Cívica Valenciana Tirant lo Blanc (www.tirant.org), amb la col·laboració del Servei de Política Lingüística de la Universitat de València. Per al seu desenvolupament ha rebut ajudes del Servei de Política Lingüística de la Universitat de València, de l’Àrea de Promoció i Normalització Lingüística de la Universitat Politècnica de València, i el suport de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua i la Institució de les Lletres Catalanes.”