Off

Els oscars arriben a les biblioteques de la UPV

by ravalna on 18, febrer, 2013

- No content found.
- Check your ID and board name.
Els oscars són els premis cinematogràfics més coneguts del món. Però no són els únics. Entre els més antics, estan els que entrega l’Acadèmia británica de les arts cinematogràfiques i de la televisió (més coneguda com a BAFTA) des de 1947. L’acadèmia mexicana dóna els Ariel des de 1947, i l’acadèmia del cinema italià lliura els David de Donatello des de 1956.
Altres premis europeus més recents són els Cesar entregats per l’Acadèmia del cine francés des del 1975, els Goya entregats per l’academia de las artes y de las ciencias cinematográficas de España des de 1987.
Un any després del Goya, en 1988 l’Acadèmia del cinema europeu comença a donar els seus guardons. En dates més recents, 2006, l’acadèmia argentina inicia la trajectòria dels premis Sur.

La popularitat dels oscars és tan gran que a Estats Units a la seua ombra estan els Golden Raspberry (també coneguts com Razzies o antioscars) i una sèrie de premis cinematogràfics que s’entreguen en els mesos previs de la Gala dels Oscars. Entre ells destaquen els globus d’or que entrega l’associació de la premsa estrangera de Hollywood.

La primera cerimònia dels oscars es va celebrar en 1929. Durant 84 edicions, s’han premiat nombroses pel•lícules. En portals com filmaffinity podeu consultar les estadístiques dels premis.

Un bon resum de la llarga trajectòria d’aquests premis i de part de la història del cinema és recordar les pel•lícules més premiades i que estan en les biblioteques de la UPV.

Entre els premis, el més important és el guardó que reben les millors pel•lícules de l’any, que també teniu a la vostra disposició en les biblioteques de la UPV.

Però, de la mateixa forma que parlem dels grans guanyadors, també podem recordar en les biblioteques de la UPV les pel•lícules que van ser les grans perdedores en diferents edicions dels premis, perquè tingueren moltes nominacions però finalment no van aconseguir cap guardó.

Col·laboració d’Àngels Belloch

Comments are closed.