Vacances? Lectures!

by miolpe on 26, juny, 2013

swimming-97509_640

Malgrat que la calor encara no està instal·lada del tot, la proximitat de l’estiu -i amb ell, les tan estimades vacances-, pot ensumar-se ja en l’aire. És una bona època per reprendre aquells llibres dels que tant hem sentit parlar i la lectura dels quals ha quedat postergada, arriba el moment de llençar-se de cap a fer baixar la pila dels llibres de la tauleta de nit

Des de la Biblioteca, com gairebé cada any des que vam començar aquesta aventura digital, et portem aquesta selecció que heu fet entre tots a través dels vostres préstecs.

Benvinguts al ranking de les novel·les més prestades i recorda, des del 24 de Juny gaudeix del préstec d’estiu i no els tornes fins el 18 de setembre!

Game_of_Thrones_2011_logo.svgLa que ja és habitual en els nostres posts, la saga de George R.R. Martin, Canción de hielo y fuego, reviscola amb la estrena de la sèrie de televisió per posar-se en el primer lloc indiscutible de la nostra llista, ja que gairebé tots els volums d’aquesta història estan entre els llibres més prestats de la Biblioteca.

eltemor

El temor de un hombre sabio, continuació de El nombre del viento de Patrick Rothfuss, i amb una tercera novel·la encara sense veure la llum, se sitúa en una segona posició més que respectable, perfilant-se com la que probablement serà l’hereva de l’altra gran saga.

I de saga a saga arribem a la de Katherine Pancol, qui després d’anys de dedicar-se a la literatura s’ha fet un lloc en el mercat espanyol gràcies a a aquestes històries.

principal-portada-los-ojos-amarillos-de-los-cocodrilos-es_med-horzLos ojos amarillos de los cocodrilos i la seva continuació El vals de las tortugas s’alcen amb el segón i seté lloc respectivament. Si encara no has llegit aquesta història no et perdes l’oportunitat d’emportar-te ambdós volum i completar-los amb el tercer volum Las ardillas de Central Park están tristes los lunes Corre!

Si-tu-me-dices-ven-lo-dejo-todo-pero-dime-ven-TAPA-BLANDA-CON-SOBRECUBIERTA_libro_image_zoomContinuem amb aquesta historia ideada per Albert Espinosa,  escriptor prolífic amb diferents novel·les d’exit a les seves espatlles,així com guions per a cinema i televisió i produccions teatrals.

Si tu me dices ven lo dejo todo, pero dime ven, se sitúa en la cuarta posició dels vostres llibres preferits.

Trilogia-los-juegos-del-hambreI tornen les sagues, d’una banda la trilogia “Los juegos del hambre“, els respectius volums de la qual continuen encabint-se  un any més entre els llibres més prestats de la Biblioteca.

Ruiz Zafón - El Cementerio de los Libros Olvidados 03 [C1]

Ara també teniu l’oportunitat de veure la pel·lícula.

D’altra banda trobem El prisionero del cielo, tercer volum de la tetralogia ideada per Carlos Ruiz Zafón i coneguda com El cementerio de los libros olvidados.

portada-jardin-olvidado_1

Es tracta del primer volum anomenat En el país de la nube blanca

imagesKen Follett també s’afegeix a aquesta moda de les sagues i apareix en la penúltima posició amb el primer volum de la que és coneguda com a Trilogia del Segle: La caída de los gigantes

I en la desena posició, un gran clàssic de George Orwell, 1984, llibre aparegut també al finestral de les vostres recomanacions  amb el que vam celebrar la Diada de Sant Jordi a la Biblioteca d’Informàtica.