El otro barrio

by miolpe on 21, setembre, 2015

el-otro-barrioDesprés d’haver publicat un parell de llibres amb Manolito Gafotas com a protagonista, Elvira Lindo es capbussà en l’adolescència per presentar-nos a Ramón Fortuna, setze anys, apocat, silenciós. Un nen que s’ha criat sense pare i de qui des d’aleshores s’han encarregat una mare gran, la seva germana i les veïnes de baix. A Ramón, que ho té tot, que no demana i tanmateix té, malgrat no voler res, li ha fallat la Fortuna, i una sèrie d’esdeveniments fortuits i encadenats fan que es precipite la seva vida com una bola de neu.

Ramón tindrà temps per a mesurar la seva vida, per a veure vides alienes amb les que comparar-ne la pròpia i per començar a dibuixar  el seu futur amb la mà ferma.

Amb una narrativa senzilla, de vegades emotiva i amb el toc d’humor característic de l’autora, aquesta és una novel·la que parla de la vida i de les eleccions que hi fem en ella, de la societat treballadora i conservadora i del drama d’una adolescència confusa i mal encaminada. Històries i vides tangibles i reals que no queden massa lluny.

Troba-la en la biblioteca