El nombre del viento

by ravalna on 2, novembre, 2015

rothfussEl nombre del viento de Patrick Rothfuss és el primer llibre de la Crónica del asesino de reyes, una de les sèries de fantasia més exitoses dels últims anys que han convertit a Rothfuss en un dels autors estrela a qualsevol convenció de gènere.

El nombre del viento narra la història de Kvothe, un llegendari personatge desaparegut fa temps que narra la seua vida a un cronista. Kvothe és ara Kote, propietari d’una taverna, la Roca de Guia, així que la novel·la conta dos moments: un actual on Kote es dedica a atendre la taverna i a intentar passar desapercebut i el passat de Kvothe des de la seua infantesa amb la seua família, una troupe de teatre de Edena Ruh, casta menyspreada per tots. La mort de la seua família quan encara és un nen el converteix en un xiquet perdut i traumatitzat que intenta sobreviure com poc, mentre recupera el seu somni: anar a la universitat per a ser arcanista.

Kvothe té una gran intel·ligència que unida als ensenyaments com a actor que ha rebut de la seua família li permeten arribar a la universitat i també superar els obstacles que va trovant com estudiant, obstacles que moltes voltes es construeix ell mateix pel seu mal caràcter.

El nombre del viento és així el primer llibre d’una trilogia, ja que en ell es reflecteix el primer dia dels tres que concedeix al cronista per a fer la seua història, que no es només la història de Kvothe sinó també el misteri dels Xandrian, dels fata, d’una guerra imminent, de la màgia. Tot això, a més, molt ben escrit, perquè Rothfuss és no sols demostra una gran imaginació, també un gran talent literari que queda reflectit a la traducció.

Vos recomane aquesta novel·la vos agraden o no les històries de fantasia, doneu-li una oportunitat, ja que estem davant d’una gran aventura. En poques setmanes vos parlaré de la continuació El temor de un hombre sabio i de l’espècie d’spin off deliciós que és La música del silencio.

Troba’l a la biblioteca