Carme Riera, Premi Nacional de les Lletres

by miolpe on 9, novembre, 2015

Enguany el guardó ha estat atorgat a Carme Riera, prolífica escriptora mallorquina per tota una trajectòria literària que inclou la narrativa breu, l’assaig o la literatura infantil. Treball que se li ha vist reconegut a través de diferents premis i reconeixements com el Premi Nacional de Narrativa  l’any 2001 amb Dins el darrer blau o la Medalla d’Or del Consell de Mallorca l’any 2005. També és, en l’actualitat, membre de la Real Acadèmia Espanyola i de la Reial Acadèmia de les Bones Lletres.

€Però si parle dels seus càrrecs no puc eludir que des del darrer juny és també la presidenta, i per tant la cara més visible, de l’entitat de gestió pels drets dels autors Cedro, i aleshores, encara que no siga aquest el lloc, tampoc no puc evitar posicionar-me personal i professionalment en contra d’una molt qüestionable mesura, aplicable gràcies a la Reforma de la Llei de la Propietat Intel·lectual  que pretén gravar a les Universitats amb una quantitat de 5€ per alumne i curs en concepte de drets d’autors dels materials dipositats en les denominades aules virtuals i que ha entrat en vigor malgrat estar encara obertes les negociacions amb la CRUE.

Total, que deia que a Carme Riera li han donat enguany el Premi Nacional de les Lletres. Merescudament, això sí.

A la Biblioteca podeu trobar gran part de les seves obres, però avui no les enllace, per si de cas.

[youtube]https://youtu.be/V8XQAUBVb3Y?t=15s[/youtube]