El temor de un hombre sabio

by ravalna on 14, desembre, 2015

el_temor_de_un_hombre_sabio_600_912Continuem amb la recomanació de la Crónica del asesino de reyes de Patrick Rothfuss, en aquest cas amb El temor de un hombre sabio. Com ja vos varem explicat en el primer post, la història es narrada per Kvothe a un cronista, reflectint aquest llibre el segon dia dels tres que ha concedit a l’escrivà perquè fixe el seu relat.

Kvothe continua narrant la seua vida a la universitat, la seua recerca clandestina de la història dels Xandrian, la seua relació amb Denna, … després d’uns problemes amb la llei es convenç què és millor deixar una temporada la universitat i canviar de ciutat, acceptant anar a Vintas a posar-se a les ordres del poderós Alveron.

La seua estança en Vintas no està exempta, clar està, d’aventures i problemes, descobrint una trama assassina, encapçalant una colla de mercenaris amb l’objectiu de trobar uns bandits, enrotllant-se amb una fada, aprenent una lluita i filosofia ancestrals, … I, malgrat tot això, el llibre té un parell de baixades de ritme importants; no sé si els seguidors de Rothfuss podrien dividir-se entre aquells que volien matar a Felurian cinc minuts després d’aparèixer i aquells als que els agrada eixa part.

El temor de un hombre sabio va ser l’esperada continuació de El nombre del viento i, com sol passar a totes les segones parts va generar una mica de decepció en alguns dels seguidors. Vull dir amb això que no la recomane?, en absolut! És cert, que quan acabes el llibre, voldries saber més però, no sigueu impacients, encara en queda un tercer volum; això sí, no sé com Rothfuss va a poder tancar tota la història en un únic volum amb l’afició que li té a la lírica. Tinguem paciència.

Troba’l a la biblioteca